Nyhed

Ro og tryghed med nye udredningsforløb

Til gavn for dig der har brystsmerter eller spændingshovedpine har kiropraktorerne nu fået to nye udredningsforløb, som skaber ro og tryghed i udrednings- og behandlingsprocessen for brystsmerter og spændingshovedpine.

Har du hovedpine eller brystsmerter? Nye udredningsforløb for netop dette sørger for du får et struktureret forløb, som er ens på tværs af landet.

Udredningsforløb giver optimalt forløb

Et udredningsforløb er et struktureret forløb for en bestemt diagnose der, uanset hvor i landet du bliver behandlet, er ens.  Et struktureret forløb betyder ikke, at behandlingen nødvendigvis er ny, men blot at processen fra undersøgelse til diagnose og behandling er optimal, da alle kiropraktorer følger den samme procedure. Det giver dig afklaring, ro og tryghed i processen.

Forløbene

De to nyeste udredningsforløb er for henholdsvis brystsmerter og spændingshovedpine.

Symptomer på spændingshovedpine er følgende:

• Episodisk spændingshovedpine med hyppige anfald og patienter
  • Kronisk spændingshovedpine i mere end 15 dage pr. måned.

Symptomer på brystsmerter er følgende:

• En smerte i brystvæggen, som typisk provokeres af belastning/bevægelse af nakken og/eller den øvre del af brystryggen

Udredningsforløbende indebærer først og fremmest en grundig undersøgelse og derefter en diagnose.  Herefter lægger kiropraktoren en videre plan for forløbet med behandlingen. Forløbene for henholdsvis brystsmerter og spændingshovedpine ser således ud.

Du kan læse mere om udredningsforløbet for spændingshovedpine her, og læs mere om udredningsforløbet for brystsmerter her.