Nyhed

Nyt univers om muskler og led til borgerne

At vise, hvad kiropraktorerne ved, og hvad de gør - og oplyse om problemer i muskler og led. Det er formålet med det nye univers, som indeholder 360graders relanceret site, nyhedsbrev og Facebookside.

Næsten 10 år efter Kiropraktorguide.dk så dagens lys er siden redesignet til ukendelighed og har fået nyt navn: Kiropraktoren.dk – ligesom med Sundhed.dk skal endelsen ’.dk’ udtales sammen med.

Kiropraktoren.dk er en kommunikativ forstærkning af et besøg hos kiropraktoren – før, under og efter. Det skal hjælpe den, der har et problem i muskler eller led, og det indeholder ressourcer, som kiropraktoren kan bruge i sin kommunikation med patienter i konsultationen og efterfølgende, og endelig indeholder det tiltag, som kan oplyse borgerne om sundhed i muskler og led bl.a. nyhedsbrev, men også Facebookside.

– Viden er omdrejningspunktet. Alle udgivelser fra Kiropraktoren.dk skal sende stærke signaler om kiropraktorernes høje vidensniveau, forklarer Anders Jørgensen fra Dansk Kiropraktor Forening, som står bag siden. Han sidder i bestyrelsen og er den bestyrelsesansvarlige for projektet.

Viden er omdrejningspunktet.

Siden en opstartsworkshop i 2020 har DKF fra omkring årsskiftet arbejdet med bureauet Creative Zoo frem til nu, hvor universet er klar. Det samme er en lanceringskampagne med
en relanceret Facebookside og annoncekampagne, nyt nyhedsbrev og et magasin og plakater, der lander i kiropraktorklinikkerne inden efterårsferien.

– Kiropraktoren.dk er kiropraktorernes ansigt ud til omverdenen og borgerne. Først og fremmest er siden til borgere, der har smerter eller interessere sig for muskler og led, men
den er også gearet til, at fagprofessionelle fx læger kan finde relevant information og få indsigt i den form for specialistviden, kiropraktorerne har. Det er også vores håb, at den enkelte klinik kan bruge siden som vidensbase til patienterne eller deres egen hjemmeside og eller sociale medier, siger Anders Jørgensen.

Hvorfor ser Kiropraktoren.dk ud som det gør?

En visuel identitet består af farver, skrifttyper, logo og grafiske elementer. Summen af de virkemidler afgør, hvordan et brand opfattes.

  • Farven grøn forstærker budskabet om sundhed, vitalitet og fremdrift
  • Den meget særprægede skrifttype understøtter budskabet om, at der er tale om muskler og led, som måske ikke altid er så bøjelige og medgørlige, som vi kunne ønske os.
  • Logoet; nogle ser en labyrint, andre en hjerne. Måske ser man også en bevægelse eller mangel på samme. Et stærkt logo er åben  for fortolkning og eftertanke. Vigtigst af alt er, at logoet har særpræg og relevans.

Velkommen til det nye univers!

Du kan søge på tilstande i muskler og led og bl.a. finde ud af, hvad kiropraktorer kan hjælpe med.
Se selv her